Claude Sarrailh, CEO al Ahold Delhaize pentru Europa şi Indonezia, un business de peste 35 de miliarde de euro

♦ Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize deţine în România reţelele Profi şi Mega Image, care adună circa 2.700 de magazine şi afaceri de 4,8 mld. euro anual.
Grupul de comerţ alimentar Ahold Delhaize, care deţine în România reţelele Profi şi Mega Image, vede în continuare potenţial de creştere pentru economia locală şi pentru piaţa de retail, motiv pentru care va deschide an de an mai bine de 100 de magazine sub cele două mărci.
„Eu sunt optimist când vine vorba de România. Sunt convins că există un potenţial foarte mare aici. De ce spun asta? Pentru e vorba de o ţară întinsă, cu o populaţie importantă. Totodată, potenţialul e foarte bun în două domenii cheie – energie şi agricultură. Nu în ultimul rând, oamenii sunt foarte bine pregătiţi şi educaţi, mă gândesc aici la zona de IT şi inginerie, dar nu numai“, spune Claude Sarrailh, CEO al Ahold Delhaize pentru Europa şi Indonezia, un business de peste 35 mld. euro anual.
Executivul recunoaşte că ultimele şase-opt luni au fost mai dificile pentru piaţa locală, însă viitorul arată bine în continuare. Tocmai de aceea, grupul va continua investiţiile. El nu oferă cifre privind bugetele, dar spune că nu vor fi mai mici decât anterior.
Din datele comunicate în anii trecuţi de Profi şi Mega Image – cele două reţele deţinute de Ahold Delhaize –, ar fi vorba de investiţii totale de 150 de milioane de euro.
Mai exact, Profi anunţa anterior bugete de circa 100 mil. euro, pe când Mega Image vorbea de 50 mil. euro, bani care au mers către expansiune în primul rând, dar şi către logistică, portofoliu etc.
„Continuăm să ne dezvoltăm accelerat. Ţintim peste 100 de magazine noi anual sub brandurile Profi şi Mega Image. E o dovadă de încredere în economia locală şi totodată e o declaraţie care arată potenţialul pieţei“, explică el.
Ahold Delhaize deţine, de mai bine de 20 de ani, reţeaua de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image, în total circa 1.000 de unităţi cu afaceri de 10,5 mld. lei (2 mld. euro). În 2023, grupul a preluat şi Profi de la fondul de investiţii MidEuropa Partners. Reţeaua are peste 1.700 de supermarketuri şi magazine de proximitate cu afaceri de peste 14 mld. lei (2,8 mld. euro) în anul trecut.
„Ce pot să spun e că nu am cumpărat Profi ca să ne oprim aici. Vrem să extindem Profi în zona rurală, iar Mega Image în marile oraşe.“
Sursa: https://www.zf.ro/